Ο Ιππόλυτος από το Induo Theatro στο Αρχαίο Ωδείο Πάφου
Η θεατρική παράσταση ο Ιππόλυτος σε σκηνοθεσία Xoσέ Μανουέλ Σάντσεθ « Αντρέου» πραγματοποιήθηκε χθες στο Αρχαίο Ωδείο Πάφου στα πλαίσια του « Διεθνές Αρχαίου Ελληνικού Δράματος».
Ο σκηνοθέτης Χοσέ Μανουέλ Σάντσεθ « Αντρέου» ανέφερε πως ίσως η ερωτική ιστορία αυτή της Φαίδρας και του προγόνου της Ιππόλυτου να αποτελεί ένα από τα πιο σύγχρονα θεατρικά έργα της παγκόσμιας θεατρικής ιστορίας, γιατί ο λόγος του δεν αφήνει περιθώρια αμφιβολίας και τα μεστά νοήματα την καθιστούν διαχρονικά – όπως είπε- ζωντανή ανά τους αιώνες και σε κάθε εκδοχή της επί σκηνής.
Αυτό συνέχισε, ενυπάρχει και στο συναίσθημα που υφαίνει όλο το έργο, το ανθρώπινο συναίσθημα την Αγάπη. Με μόνη ικανότητας της να αφυπνίζει σημείωσε τον πόθο ή την εχθρότητα, την παράλογη σαρκική εμμονή ή εκείνη τη δόση του θάρρους που υπάρχει στο ασυνείδητο και ωθεί τα ανθρώπινα όντα να ξεπερνούν τα όρια της ηθικής λογικής σκέψης.
Αυτή η εκδοχή του Ιππόλυτου είπε ο σκηνοθέτης επιχειρεί να σώσει από τις στάχτες του χρόνου και της λήθης εκείνη την πρώτη ομώνυμη τραγωδία του Ευριπίδη, Ιππόλυτος Καλυπτόμενος, η οποία λόγω των ηθικών αντιλήψεων που επικρατούσαν στην Αθήνα τον 5ο αιώνα π.Χ. κρίθηκε αναγκαίο να αποσυρθεί για πάντα, για να διασκευαστεί στην μορφή που έχει κοντά μας σήμερα, Ιππόλυτος Στεφανηφόρος.
Ο σκηνοθέτης ανέφερε ακόμη πως μέσα από τα λιγοστά διασωθέντα αποσπάσματα εκείνης της πρώτης σύνθεσης, καθώς και από την σκηνή που διασώζει το Σενέκας ( Φαίδρα) και ο Οβίδιος ( Επιστολές Ηρωίδων), όπου η Φαίδρα εξομολογείται η ίδια την αγάπη της στον Ιππόλυτο, κάτι που ο Αριστοφάνης αποκάλεσε απρεπές, το Induo Theatro αναλαμβάνει – όπως είπε- την ανασύνθεση του Ιππόλυτου , καταθέτοντας μια μαρτυρία που θα αφηγηθεί πως ήταν η πραγματική σύνθεση του Ευριπίδη , όταν εκδηλώθηκε το δίλημμα μεταξύ του πάθους και της λογικής, που επικρατεί και σε μια άλλη μεγάλη δημιουργία του, τη Μήδεια.
Όπως αναφέρθηκε από τον σκηνοθέτη από την ίδρυση του το Induo Theatro έθεσε ξεκάθαρα τον κύριο στόχο του μέσα στη θεατρική δραστηριότητα, φροντίζοντας για τη σημαντικότερη και ουσιαστικότερη πτυχή της κάθε παράστασης, την ερμηνεία των ηθοποιών στη δραματικότητα του κειμένου.
Πρόσθεσε επίσης πως απ’ αυτή την άποψη το Induo Theatro επιθυμεί να ανεβάζει θεατρικά έργα, όπου το κύριο στοιχείο είναι ο ηθοποιός και η επικοινωνία του με τον θεατή.
H Πίλα Χιμένεθ ηθοποιός και σκηνογράφος η οποία έχει συνιδρύσει μαζί με τον « Αντρέου» τα θέατρα Αmaranta Teatro και D’ accion Merx τα οποία δεκαπέντε χρόνια ανέπτυσσαν θεατρική δράση στην πληθώρα σκηνών της Ανδαλουσίας αλλά και ο Τσίκο Γαρθία ηθοποιός και διπλωματούχος καθηγητής της δραματικής τέχνης στην Ανώτερη Σχολή Δραματικής Τέχνης της Μάλαγας συναντήθηκαν και δημιούργησαν το Induo Theatro.
Αξίζει να αναφερθεί πως το Induo Teatro σε λίγα μόνο χρόνια έχει καταξιωθεί στο Ισπανικό θεατρικό χώρο, ως το θεατρικό σχήμα που ειδικεύεται στο ελληνορωμαϊκό θέατρο καθώς και το ισπανικό κλασσικό θέατρο το οποίο παρουσιάζει παραστάσεις με ένα μοναδικό τρόπο και ξεκάθαρη θεατρική γλώσσα η οποία αναπτύσσεται μέσα από τη συνεχή έρευνα.
Στο πλαίσιο της παράστασης αναφέρθηκε ακόμη πως στα χρόνια της θεατρικής δημιουργίας το Induo Theatro έχει ανεβάσει οκτώ παραστάσεις όπως το Tenorio’s Shadow του Χοσέ Λουίς Αλόνσο ντε Σάντος το 2009, τη Μήδεια του Ευριπίδη το 2011, το Ι. Oedipus βασισμένο στο μύθο του Οιδίποδα ,με αυθεντικό κείμενο του Τσίκο Γαρθία και αποσπάσματα από τον Σοφοκλή και τον Σενέκα , τον Ιππόλυτο του Ευριπίδη το 2012 μια παραγωγή που ανεβάστηκε στο πλαίσιο του 16ου Φεστιβάλ Ελληνορωμαϊκού θεάτρου στη Μέριδα, και Φαίδρα βασισμένη στα κείμενα του Ευριπίδη, του Σενέκα και του Θεόκριτου σε ελεύθερη απόδοση του Χοσέ Μανουέλ Σάντσεθ «Αντρέου» μια παράσταση που παρουσιάστηκε σε επίσημη πρώτη στο 58ο Διεθνές Φεστιβάλ Θεάτρου , στο Ρωμαϊκό Θέατρο στη Ρεγγίνα.
Επίσης το No Teasing With Calderon και την παρωδία Visions Of Death του Πέδρο Καλντερόν ντε λα Μπάρκα Αrs Amandy .
Από πέρσι όλες οι παραστάσεις του « Διεθνούς Φεστιβάλ Αρχαίο ΕΛΛΗΝΙΚΟΎ Δράματος» εντάσσονται στο επίσημο πρόγραμμα των εκδηλώσεων του Οργανισμού « Πολιτιστική Πρωτεύουσα της Ευρώπης – Πάφος 2017».
Να σημειωθεί επίσης πως το «Διεθνές Φεστιβάλ Αρχαίου Ελληνικού Δράματος» έχει διακριθεί με το EFFE Label 2015-2016 ως ένα από τα καλύτερα φεστιβάλ της Ευρώπης.
(ΚΥΠΕ/ΚΠ/ΓΧΡ)